Waterton Park en Cranbrook

5 augustus 2008 - East Glacier Park Village, Montana, Verenigde Staten

Deze ochtend vertrokken richting Canada.Lake Sherburne bij ochtend

We reden door het Waterton Lakes National Park, waar ook de grens ligt met Canada. Die grens kun je pas vanaf 7.00 uur passeren. Je begrijpt wel wie er de eersten waren vandaag die die grens passeerden.

Waterton Hotel

In Waterton Lakes ligt het  Waterton Hotel . Hierbij de link, dan kunnen jullie een weekje boeken als je tot rust wilt komen.

http://www.nationalparkreservations.com/glacier_princewales.htm                                                      Een Een prachtig hotel, op een heuvel aan het meer. Daar hebben we een bakje koffie gedronken.

Wandelingetje

Het hotel, Sandmann Inn, is prima. Van de eigenaar en vrouw kregen we de tip om naar Kimberley te gaan. Dat is een mooi dorp op een half uur rijden van Cranbrook. Daar hebben we een paar uur gewandeld en daarna op zoek gegaan in hetzelfde dorp naar een restaurantje. Alle restaurantjes waren in Duitse stijl; Im Gaststube, etc.. De borden met Bratwurst stonden buiten. Vertrek je uit Europa om eens iets anders te zien en te eten, zit je in een Gaststube aan de Duitse Bratwurst! Kon Ben zijn Tiroler broekje weer aantrekken. Dus hebben we maar iets anders besteld.

Naast ons zat een stelletje en nadat we een half uur ons best hadden gedaan in het engels. Vertelden ze dat ze allebei in Nederland waren geboren en vanaf hun 19de zijn geëmigreerd, in 1975. Zij waren de laatste groep waarvan de Nederlandse regering de reis nog betaalde. Interessant om te horen hoe zij het ervaarden om hier te gaan wonen, werk te zoeken, kinderen te krijgen etc.

Morgen gaan we naar Banff.

1. Je vadertje en Mien:
    6 augustus 2008
    Hoi,Hier alles OK.Met jullie ook zo te zien.Ik heb evt. voor Ben ook nog een Tiroler zwembroek(met riem).Succes in Banff.Ik ga morgen nog s in V'waard kijken.Lieke heeft vrijdag vakantie.
  2. C&W:
    6 augustus 2008
    Hé die Laatjes, ben net terug van het fietsen door 1 prachtig park!! Het Genneper park. Ook mooi!!!
    Ben nu het hotel op de heuvel aan het boeken! Tot horens maar weer XX
  3. Wim werk, Carin thuis:
    6 augustus 2008
    Dat van die kinderen krijgen laat maar zitten, maar hoe je er woont en werk kunt vinden dat horen we graag.
    Mijn collega Marie-José vraagt trouwens of er ook lelijke foto's zijn. Ze vindt de foto's tot nu toe een beetje frustrerend voor de achterblijvers.