Seattle

20 augustus 2008 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Deze morgen Seattle binnengereden.  Van verre zagen we de Space Needle al.

Seattle is een leuke stad met humor. Het valt op dat er veel vrolijke mensen rondlopen. De stad puilt uit met allerlei vormen van kunst.

Pike Place Market

Veel visOntbeten bij Bucco. Naar de Pike Place Market geweest, we wilden toch Heel veel bluumkesdat gegooi met vis zien! En ja hoor, er werd een show opgevoerd. Buiten de vis zijn er de mooiste groenten, fruit, bloemen etc. te koop. Gezellige overdekte markt.

Muziek op Pioneer SquareNaar Pioneer Square gelopen en van daaruit naar China Town. En met mij als gids kom je op plaatsen waar geen toerist ooit is geweest. Hoe verder we liepen, hoe minder tanden de voorbijgangers in hun mond hadden. Volgens mij klopte de kaart niet, volgens Ben moest ik hem andersom houden. However, we zijn in Chinatown geweest en inderdaad, je kunt kortere routes volgen.

SeattleDe beloofde regen bleef nog even weg en het zonnetje scheen lekker. Dus wij  wederom met Waar blijft die regen?een Starbucks koffie [die hebben een omzetstijging, dat wil je niet weten!] onze route vervolgd.

Uitzicht Space NeedleSpace NeedleToen de regen uiteindelijk wel viel hebben we een cafeetje opgezocht tegenover de Space Needle, Sport, en van daaruit vol verwachting naar ons diner. Nou, zelfs ons nuchter Rianneke werd hier even stil van. Toch wel geweldig om op zo’n grote hoogte te dineren, waarbij je uitzicht continue verandert! De buitenring draait, dus niet het gedeelte van de keuken, bar en toiletten. Ik dacht te weten waar de toiletten waren, maar ik stond in de afwaskeuken!

Als dessert het Lunar Orbiter Dessert, dat ze al sinds 1962 serveren. De rook loopt daarbij over Skyline en wijtafel.

Maar aan alles komt een einde, dus ook hieraan. Nog even 42 seconden in de lift naar beneden, met 10 mijl per uur en we stonden weer met beide benen op vaste grond.

Vannacht mogen we om 3 uur opstaan om de auto in te leveren, Ben troosten en inchecken. Dan vliegen we naar New York, mogen we 6 uur wachten en van daaruit weer door naar Amsterdam! Daar komen we vrijdagmorgen om 10.55 aan.

Het was een geweldige reis. Wel één advies aan jullie: ik zou niet vragen of we nog meer foto’s hebben, of je moet wel heel erg geïnteresseerd zijn en erg veel tijd hebben! We laten ze overigens graag zien. Iedereen bedankt voor de leuke reacties, er hebben ontzettend veel mensen ons reislog gelezen. Scheelt ons weer veel om te vertellen. Zijn we meteen bijgepraat. Hoeven we alleen maar te zeggen dat het wel leuk was.

Tot in Nederland!!

Ben en Rianne

1. Lieke:
    21 augustus 2008
    Dat ziet er wel leuk uit, toetje met rook over de tafel haha.
    Tot morgen!
    xxx
  2. Marjo:
    28 augustus 2008
    Ik hoop dat jullie een goede reis terug hebben zonder dat jullie al te veel last hebben van een jetlag...
    en inderdaad ik heb alles gelezen en gezien wat jullie op de reisblog achter lieten, en genoten!