Victoria

18 augustus 2008 - Victoria, Canada

Paul's Motor InnVoordat we er gingen ontbijten deze morgen hebben we ons eerst verdiept in de geschiedenis van Paul’s Restaurant. Je moet toch weten waar je eet. De oprichter van dit restaurant is Paul Arsens. Hij startte dit restaurant in 1938 en heeft het in 1971 uitgebreid met een Motel. Hij had voor die tijd nogal originele ideeën. Zo liet hij het reclamebord ondersteboven bevestigen om meer aandacht te trekken. Hij liet zijn gasten ook zelf bepalen wat ze wilden betalen voor het eten en ging zelfs zover dat ze de kassa mochten gebruiken voor wisselgeld. Kregen wij niet voor elkaar, Ben is opgepakt.

ChinatownChinatownVictoria is een leuke stad, eigenlijk een groot dorp. De afstanden tussen de bezienswaardigheden zijn goed te voet af te leggen. Heel veel Engelse invloeden, zoals de pubs en Victoriaanse gebouwen.  Door Chinatown richting de haven gelopen.

The Inner HarbourWe hebben gelunched bij The Empress, waar we helemaal in stijl onder het genot van live The Empresspianomuziek ons hapje gegeten hebben. Mét uitzicht op de Inner Harbour, waar geregeld de watervliegtuigen landen. Én waar we de boot zagen waar we morgen mee naar Port Angeles varen.

The Legislative Assembly of BCPlafond ParlementsgebouwHierna het parlementsgebouw bezocht; voor dit gebouw waren imkers bezig om mensen een “bijenbaard” te bezorgen. Bij deze jongen hadden ze wel heel slim zijn broek dichtgeplakt. Bijenbaard

Bij het bezoeken van de Market Place werden we aangesproken door een jongen die vroeg waar we vandaan kwamen en daarop meteen begon over AJAX. Hier was Ben zo van onder de indruk dat we verder liepen met een tas vol Dode Zee produkten.  Hierdoor krijg ik volgens hem een nóg mooiere huid en het “lift” ook nog. Dus mochten jullie na vrijdag Ben tegenkomen met een veel jongere vrouw, yes..….that’s me!

The Christmas VillageAfgesloten met een bezoek aan de Christmas Village; een gebouw dat wel zó vol met kerstartikelen hangt dat je je bijna niet durft te bewegen. Hier mogen dan ook geen kinderen binnenkomen.

Vanavond heerlijk gegeten [tonijn] bij Il Terrazzo en nu gaan we nog even de lounchbar bij Coho FerriePaul’s Restaurant in om een afzakkertje te drinken. Morgen moeten we om 9.00 uur inchecken bij Coho Ferries.

Mobiele zwerver

1. C&W:
    19 augustus 2008
    In jullie bericht van 17 augustus staat dat jullie voor donderdagavond hebben gereserveerd in de SpaceNeedle. Typefoutje of ... blijven jullie nog even?
  2. Lieke:
    20 augustus 2008