Op weg naar Victoria

17 augustus 2008 - Victoria, Canada

ElaineWederom van een overheerlijk ontbijt op “ons” dakterras genoten. Elaine bakt de muffins, het brood en gebak allemaal zelf. Ze staat vroeg op en zorgt dat haar gasten alles vers op hun bordje krijgen. Vers sapje en fruitsalade met een biogardetje en je kunt de dag weer aan! Uitgebreid afscheid genomen, ze vertelt graag, en op weg naar Victoria. Langs dezelfde mooie weg, Highway 4, en bij Parksville rechtsaf langs de kust.

Boston PizzaIn Parksville hebben we pizza gegeten bij Boston Pizza. Let op: hier eten we ’s avonds weer.

Langs de routeHet was vrij druk op de weg naar Victoria, dus we waren blij dat we na 2,5 uur bij Paul’s Motor Inn aankwamen. Even inchecken en de stad in….dachten we. Bleek dat Bernardus zijn creditcard in het mapje had laten zitten bij Boston Pizza. Tenminste, dat hoopte hij.

Gelukkig had Ben de rekening nog waar het telefoonnummer op stond. Maar bij de receptie kon  je alleen maar “local” bellen, we moesten inchecken en dan konden we op onze kamer  telefonisch naar buiten bellen [de logica ontging ons volkomen] Maar dan komt het volgende: je kunt niet inchecken zonder borg te betalen en normaal gesproken reserveren ze daarvoor een bedrag van je creditcard. Moet je nagaan; we hadden de twee overnachtingen al volledig betaald bij de reservering. Maar nee, 50 dollar borg, anders konden we niet inchecken.  Na het omschudden van onze beurzen kwamen we op 25 dollar. Je snapt het al, niet genoeg. Dus moesten we eerst gaan pinnen om de borg te betalen, hierop kregen we de sleutel en konden we eindelijk het telefoontje plegen.

Onderweg terugEn ja, gelukkig had Lindsy de creditcard gevonden! Opsturen was geen optie, dus nu zit ik in de auto naast de chauffeur en zitten we na 1 uur en een kwartier nog 51 kilometer van Parksville af. Gelukkig kunnen we ermee lachen en gebruiken we deze tijd maar nuttig door een verslagje te typen. En kan ik in de tussentijd uitgebreid bedenken wat ik dadelijk bij Boston Pizza zal bestellen. Ik had me een romantischer diner voorgesteld!

Trouwens, woensdagavond [je had gelijk, Wim] wordt dat vele malen gecompenseerd! Als afsluiting van deze geweldige vakantie eten we in Seattle in de SpaceNeedle!  We hebben gisteren gereserveerd.

We hebben dus niet zoveel foto’s vandaag. Wel hebben we een mooie route langs de kustTotempaal van de First Nations dadelijk 3 keer gereden voordat we moe ons bed inrollen.

En verder:

Winner zonneklepwedstrijd

Ook roodkapje wordt ouder

1. Wim werk, Carin thuis:
    18 augustus 2008
    Wat een gedoe zeg, gelukkig goed afgelopen. Goedmakertje op donderdag lijkt een prima idee. We eten en draaien alvast met jullie mee : http://www.spaceneedle.com/restaurant/index.html
  2. C&W:
    18 augustus 2008
    Onze Wim is me voor. Maar ben het helemaal eens met de tekst. Geweldig restaurant!!!
  3. Lieke:
    18 augustus 2008
    Ik zie dat Kakkie en Wim hun reactie al geplaatst hebben haha..
    Wel een hoop gedoe jaa indd..
    Jullie worden wel verwend met al dat lekkere eten;)

Groetjes Lieke