Vanuit Yellowstone naar Great Falls

3 augustus 2008 - Great Falls, Montana, Verenigde Staten

Yellowstone lake 05.30 uur3 augustus 2008: Om half 6 deze ochtend vertrokken we richting Great Falls, we reden het terrein af en reden bijna tegen 5 rendieren aan. Even verderop liep er een voor de auto door, dus het is inderdaad uitkijken geblazen ’s morgens. Elk jaar worden er 100 dieren doodgereden in het park, maar dat is niet geheel onbegrijpelijk.

BisonDit keer zagen we kuddes bisons, die rustig de weg overstaken. Verderop in een meertje stond een “elk” lekker te badderen. Badderende elk

En uiteindelijk Yellowstone Park weer verlaten.

Leaving Yellowstone

De weg naar Great Falls is één lange weg, de omgeving is erg mooi en afwisselend, maar het is zo ongeveer één rechte lijn van ongeveer 273 kilometer [170 miles]  vanaf Livingston. Er stonden dan ook tal van kruisjes langs de weg, ik kan me voorstellen dat ze zich slapend hebben doodgereden.

En wat zagen we ook? De bekende brievenbussen! Hier zat iedereen natuurlijk op te wachten!Mailboxes Dus hierbij:

Rond één uur kwamen we aan bij LaQUINTA Inns & Suites in Great Falls, een Great Hotel! Pas 8 jaar oud en ziet er erg mooi uit. Vanuit de hotelkamer hebben we uitzicht op de Missouri River. Alleen is er hier in het stadje zelf niet zoveel te beleven.

LaQUINTA Inns & Suites

We wilden om 16.00 uur hier iets gaan drinken en daarna rond 17.00 uur eten, dus we gingen naar Applebee’s [Neighborhood Grill & Bar], en bestelden iets te drinken. Dat zijn ze duidelijk niet gewend, Kelly kwam elke 5 minuten vragen of we niet iets te eten wilden bestellen. Dus uiteindelijk maar een spinazie/artichokdip besteld bij ons drankje, die overigens heerlijk was. Die hadden we nog niet naar binnen of ze kwam al weer vragen hoe we erover dachten. Dat hebben we maar niet eerlijk uitgesproken, anders gilde ze naar huis denk ik. Dus bestelden we maar keurig ons eten en stonden we dus om 17.00 uur weer buiten. Dat valt ons wel op in Amerika; je komt binnen, je bestelt je eten het liefst voordat je de kaart hebt gezien, je laadt het naar binnen, je betaalt en je staat weer buiten. “Take your time” zeggen ze dan!

Morgen hebben we geen internet, maar 5 augustus zijn we waarschijnlijk weer van de partij.

1. C&W:
    4 augustus 2008
    3 berichten in één keer, we gaan maar wat later werken. Wat een mooie foto's. Erg indrukwekkend, laat staan als je daar zelf rondloopt.
  2. Sipke Vlasma:
    2 november 2009
    Hoi wereldreizigers

Ik kom jullie tegen op het net.
    Geweldige reis hebben jullie gemaakt. Nadeel alles is verweg, dus veel kilometers.
    Maar autorijden is daar ook ontspanning
    Wij zijn zelf ook op een aantal plaatsen geweest Jasper, Banf , Yellowstone, great teton.
    Het is daar allemaal verschrikkelijk mooi.
    We zij nu 1 keer naar Cannada en 2 keer Amerika geweest. Als je voor mooi gaat kan je het daar vinden.
    Groeten Sipke en marijke