Pacific Rim National Park 2

16 augustus 2008 - Tofino, Canada

Chesterman BeachIn opdracht van onze gastvrouw zijn we deze ochtend om kwart over 6 Chesterman Beachopgestaan om naar het strand te gaan. Het was om 6.24 uur eb en dan ligt een eilandje in zee droog en daar kun je allerlei koraal, kwallen, zeesterren etc. zien. Was de moeite waard.

Chesterman Beach

Om half 9 bracht Elaine ons ontbijt op ons terras. Vers fruit, yoghurt, zelfgebakken croissants, muffins en koek.

Cove CruiserRichting pier gereden voor onze Whalewatchtour. Randy was onze gids, we gingen met nog 10 andere mensen op de boot. Het kwam niet vaak voor, Vertrek Cove Cruisermaar we hadden het geluk dat er orka’s, “killer whales”, tussen de eilanden in zwommen. Een moeder met kind. We hebben ze een hele tijd kunnen observeren.

Orka

Orka

EagleOok zagen we nog een beer op de oever en een arend in een boom.

Hierna nog een wandeling gemaakt door het regenwoud, dat is verslavend. Dat is zo’n apart Rain Forestgebied.

UclueletBluumke met wespNaar de andere kant van het park gereden, Ucluelet. Het was zonnig en warm, maar toen we langs het strand wandelden kwam er in een keer een mist en een erg koude wind opzetten. Heel plaatselijk, Kust Ucluelethonderd meter verder was het weer over.

Van Elaine moesten we ook zeker bij Shelters hier in Tofino gaan eten. Ze had weer gelijk.

Morgen rijden we aan naar Victoria. Hiervoor moeten we dezelfde bochtige weg nemen door de bergen heen als op de heenweg. Er ligt namelijk maar één weg naar Victoria van hieruit. We zuigen onze longen dus nog maar een keer goed vol met zeelucht voordat we de steden in duiken.

1. C&W:
    17 augustus 2008
    Vancouver Island lijkt ons een vakantiebestemming op zich. Adembenemend, zo mooi.
  2. C&W:
    17 augustus 2008
    Zitten met je kroost en aanhang gezellig het blog te bekijken. Dit alles onder het genot van ..., maar dat mag geen verrassing zijn. Veel plezier nog en groetjes van Lieke & Frank, Roy, Kakkie & Wim. Tot volgende week.

p.s. 1: Marcel komt donderdag een opleveringsschoonmaak doen.

p.s. 2: Roy is aan het sparen voor Korsakov. Hij hoeft nog maar 3 zegeltjes.

p.s. 3: Volgens Lieke is het huishoudgeld al ruim op. Banknummer is bekend.

p.s. 4: Melige grappen zijn nu wel op. Sorry.