Kootenay en Banff

6 augustus 2008 - Banff, Canada

Deze ochtend vertrokken richting Canmore.

We kwamen voorbij Skookumchuck en wilden vanwege de naam daar ontbijten. “Open” brandde, dus wij stapten blij naar binnen. Het meisje achter de balie, Fabiënne,  vertelde ons echter dat op dinsdag en woensdag het restaurant niet open was, alleen het benzinestation en de winkel. We hoorden dat ze een accent had en Ben vroeg haar of ze uit Nederland kwam en ja hoor, een landgenote! Ze is voor 5 weken in Canada om Jan, de vriend van haar moeder, te helpen, daarna gaat ze weer terug naar Nederland. Jan zijn teak

Jan heeft afgelopen januari dit pand gekocht en is samen met een kennis, Rob,  een “grocerie”, benzinepomp, restaurant etc. begonnen.  Jan maakte ons ontbijt, we werden in het restaurant geplant en we kregen drinken aangeboden. En toen begon Jan zijn verhaal te vertellen, hij verkoopt sinds kort ook teakhouten meubelen en accessoires in zijn restaurant. Zijn vriendin heeft een winkel in teak in Aalsmeer, www.takteak.com , en zij gaat alles in de uitverkoop doen, zodat zij na de winter ook in Canada kan gaan wonen.

Na een rondleiding en nog meer enthousiaste verhalen hebben we onze reis toch maar vervolgd, anders werden we aangestoken door zijn enthousiasme en hadden we het pand naast hem gekocht! Met 250 acres aan grond en woning plus bijgebouwen erop voor 500.000 euries!

Kleur in KootenayWe zijn door het Kootenay Park gereden, een ontzettend mooie route! Met open mond doorheen gereden. Prrrrrrachtig!! Gelunched in Storm Mountain Lodge, www.stormmountainlodge.com, ontzettend leuke locatie.

Kootenay River

Een wandeling naar de Ochre Creek gevolgd, hier groeven de Indianen vroeger de rode grond af, daar werden bollen van gevormd die in een oven werden gebakken. Hierna werd het poeder vermengd met visolie en hiermee beschilderden ze zichzelf, hun tipi’s, hun kleding etc. [Jaja, ik heb goed opgelet!]

Ochre Creek

In Banff hebben we alvast wandelroutes voor morgen gehaald, een ijsje gegeten bij Cow’s en een korte wandeling gemaakt naar de Hoodoos. En een squirrel gezien! We struikelen over de herten, daar maken we zelfs geen foto’s meer van, ook al poseren ze op hun mooist, maar deze squirrel mocht op de foto!Squirrel

Een restaurant geprikt uit het boek dat op onze kamer lag, was een goede keuze, heerlijk spaans gegeten. www.tapascanmore.ca

Vandaag was het 30 graden, morgen ook weer hoorden we. Dus gaan we maar vroeg wandelen, we willen de Johnston Canyon route gaan lopen. Naar de Lower Falls, de Upper Falls en de Ink Pots.

Wel grappig: gisteren is onze site door 370 mensen gezien!

1. C&W:
    7 augustus 2008
    Dat hadden jullie toch maar weer voor elkaar dat je toch kon eten bij die Nederlanders! Trouwens aan goede restaurantjes daar geen ngebrek zo te zien!!
    Veel plezier vandaag in de canyon.
  2. Lieke:
    7 augustus 2008
    Jullie foto's zijn echt super mooi!
    Nog een paar uurtjes werken en dan vakantie..:p
    veel plezier nog.
    xxxjes
  3. Emilliën:
    10 augustus 2008
    Beste overbuurtjes.
    We genieten van jullie verhalen.
    Rianne, je kan zo een column starten.
    Nog veel plezier,
    Lieve groet van Harold en Emilliën