Grand Teton en Yellowstone Park

1 augustus 2008 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

31 juli 2008: ’s Avonds bij Bello’s Italian Grille gegeten, restaurant zit in ons hotel. Afzakkertje gedronken in Loungebar, daar kwamen we in gesprek met Rod White. Daarvan hoorden we dat de “louche” figuren bij ons in het hotel, mannen zijn die vanaf januari dit jaar aan de riolering aan het werken waren. Hijzelf werkt daar ook. Hij had allerlei eten besteld bij Bello’s, en dat warmt hij thuis weer op. We moesten het allemaal proberen, waaronder de shrimps, die heerlijk waren. In de bar werd nog gerookt, in sommige staten van Amerika mag dat nog. Rod zei dat Wyoming ook nog niet in de 21 eeuw aanbeland is. [Je hoeft hier trouwens ook geen helm op als je motor rijdt]

Grand Teton

1 augustus 2008: Vanmorgen weer om 6 uur uit de veren. Luchtballon TetonVia Grand Teton National Park richting Yellowstone Park. Wat zullen we van de route zeggen? Ik denk dat de Amerikanen daar het woord “gorgeous” voor uitgevonden hebben! Het is geweldig mooi. Bij Jenny’s Lake hebben we een wandeling naar de “Hidden Falls” gemaakt. Daar kon je foto’s blijven maken.

Jenny's Lake

Omdat je vanaf Teton Park gewaarschuwd wordt voor beren, letten we extra op of we er geen zagen. Overal zie je dan beren in; in containers, stukken verkoold hout, een visser in het water etc. Maar de echte, Yogi Bear, moeten we nog ontmoeten.

Toen we in Yellowstone Park aankwamen, viel ons op dat er veel verbrande bomen stonden. Op een bord langs de route werd uitleg gegeven dat in 1988 daar een hele grote bosbrand heeft gewoed.   38 % van Yellowstone Park is toen verwoest. Nu groeien er wel weer kleine dennen en andere bomen tussen, maar een groot gedeelte ziet er troosteloos uit.                                                            Brand Yellowstone Park

Rond half 4 kwamen we aan bij Grant Village. Nette lodges, wel low budget. Bed en douche, geen airco en het is warm. Dus slapen met de ramen open en hopen dat Yogi ook slaapt.

Ons diner hadden we al gereserveerd bij het Lakehouse vanuit Nederland, dat is daar noodzakelijk. We zaten aan het raam met uitzicht over het meer. Was prima, gelukkig maar, want morgen eten we daar ook.

Een ranger van het park heeft voor ons de punten op een kaart gemarkeerd, waar we morgen zeker naar toe moeten. Hij zei dat we het beste om 05.30 uur het park in konden gaan in verband met het “wildlife” dat we dan mogelijk tegenkomen. Dus staan we maar weer vroeg op, wekker op 04.45 uur. Uitslapen is er deze vakantie niet bij.